RSS

Air dan Darat :)

01 Feb

Alhamdulillah…

Bila berbudi dengan tanah ni…pasti ada hasil (rezeki Allah ni luas), setiap kali Mak dan Abah datang  dr Penang pasti ada sesuatu untuk kami disini dari hasil berkebun mereka.🙂 Paling bagus mereka menjadikan aktiviti berkebun sebagai rutin harian, selain dapat hasil kebun, badan pun sihat dan kawasan rumah terjaga serta cantik. (bila la nak menurun nih huhuhu).

Hasil laut ni pula dari jiran. Tq Pn Syarida dan suami..fresh dari Sabah..jauh tuuu..kami ni x jejak lagi ke Sabah, dapat menikmati udang yang super duper besar ni pun jadi la :)… kalau kat sini tak tahu la berapa harganya….pasti mahal. jenuh memikirkan resepi..rasanya buat masak lemak lah..dapat rasa kuah yg manis udang🙂. Mak n Abah tidak kalah dgn udang ni..kesihatan lebih utama bagi mereka..sungguh disiplin..kami? hehehe kompem tak lepas..kolesterol menang 🙂. Patutlah diorang ni umur dah nak cecah 70 tapi still sihat..nak kemana2 drive sendiri..Hampir setiap bulan datang Kl..merata tempat pergi melancong..Alhamdulillah..Moga mereka sentiasa sihat, kuat dan bebas dr segala penyakit🙂

Banyak pulak ceritanya…keknya x siap2 lg nih…ok stop dulu..ada 4 biji nak kena bakar hari ini..Yosh..Alhamdulillah untuk semua rezeki dari Allah ini.

 
Leave a comment

Posted by on February 1, 2012 in catatan

 

Tags: , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: