RSS

Kecuaian

24 Feb

Elakkan

Beringat

Jangan Leka

Alhamdulillah..hanya itu yang mampu ku ucapkan dan sujud syukur kerana Allah masih menjaga dan melindungi kami…Kecuaiankku itu boleh membawa kepada malapetaka yang tragis.

Malam tadi kami semua penat sbb seharian diluar dengan pelbagai urusan, lps maghrib terus baring2 kat atas..Aisha hana dan papa dah lena..Iman dan Irfan masih bermain..sehingga la Irfan nangis nak minum. Kami turun ke bawah, sekali air panas habis dan air masak pun tinggal sikit sahaja..Zurin tadah air dan didihkan..sikit saja sbb nak cepatkan..tunggu punya tunggu Irfan menangis lagi nak susu..last2 buat dgn air masak sajalah, lps minum anak2 nak naik, tarik2 tgn supaya naik.. Last2 zurin mengalah dan naik..hati terpk..aku tunggu apa ye td…dah terlupa pasal air..naik n tido sehingga pukul 6.15 pagi..buka pintu nak turun kebawah..terus terasa dan bau panas ..teringat yang didih air tu..Ya Allah berlari ke dapur dan tgk mmg saya x padamkan api..cerek dah kering kontang …tutup dan terdiam sekejap..sbb perasaan dah x keruan terpk mcm2.. kalau…kalau…

Syukur ya Allah..Terima Kasih Ya Allah..Alhamdulillah…Lindungilah hamba2 mu yang lemah  ini Ya Allah.

Ini kali kedua melibatkan air dan gas..dulu pernah didihkan air dan tinggal untuk mandi dan solat, skali anak2 panggil bau apa ni mama..bau apa ni berkali2..bila turun..tgk gas terbuka,..tapi api x de disbbkan air dari cerek melelh dan menutupi ruang batu untuk api keluar. Terus tutup gas..buka kipas…buka semua tingkap dan pintu…Syukur sangat2… Allah melindungi kami..syukur Alhamdulillah.

Pkpk balik..rasanya saya x sesuai guna cerek macam ni, mungkin cerek elektrik lagi sesuai. Dapur pula sepatutnya cari yang lbh safety ..contohnya dapur yang ada safety jika gas keluar dia stopkan  (baru tahu ada jenis tu).

serius meninggalkan kesan…

 
2 Comments

Posted by on February 24, 2012 in catatan

 

2 responses to “Kecuaian

  1. ct_as

    March 14, 2012 at 10:00 am

    mujur x apa2… sbb tu sy guna cerek elektrik je…sbb tau sy ni jenis pelupa skit..🙂

     
    • zureengift

      March 14, 2012 at 1:55 pm

      itulah..sblm ni guna yg elektrik, skali rosak, pakai yg cerek dapur ganti..huhuhu..tp serik, skrg jeram musti mau tunggu hehehe🙂

       

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: